Siirry pääsisältöön

Jääkaappirunoutta II

Source
jos heräät auringon lämpöön iholla
revi täkki päältäni
koska kumpikin on läsnä

jos tanssit alasti aamulla
herätä minut mukaan
koska kumpikin on hullu

jos kuljet kengättä sateessa
minun käteeni tartu
koska kumpikin on valmis

ja jos illalla painat pääsi tyynyyn hymyillen
kuiskaa se minulle
koska kumpikin on rakastunut

Source
sitkeä päivä
ikuisuuden mittainen
jäljellä enää väsymys
huokaus
nainen poikki
näytä vähän rakkautta
ja suutele sen niskaa
päästä päivä pahasta

sinä minua mielit
ja minä sinua
pitenevässä illassa
ennen aamua
sinä minua mielit
ja minä sinua
sillä ei ole varaa olla kuten muut
eikä tahtoa
rääsyiksi kutsuvat pukineitaan
eikä se kenkiä käytä kesällä
kun pohjat on puhki kuluneet kuitenkin
ne katsovat sitä ja kysyvät
miten se jaksaa joka päivä kävellä ja silti
olla noin onnellinen
se tietää sen ja hymyilee
koska onni on sillä
joka on itsensä löytänyt
ja matkalla kadottanut kenkänsä

Source


tule ja tartu vieraaseen käteen
kuuntele tarina tuntematon
tule ja laula sielusi laulu
se joka säveltäjättä jää
tule ja kuule kaikki maailman äänet
ne kaikuvat kaukaa ja syvältä kumpuavat
tule ja ymmärrä hauska maailmassa
se on tässä, se on kaikki
tule ja naura sydämesi nauru
se aito ja pidäkkeetön

Kommentit